MyOrder veelgestelde vragen

 


 

Voor welke telefoons is MyOrder beschikbaar?

MyOrder is beschikbaar voor alle smartphones met internetverbinding. Bijvoorbeeld iPhone, Android, WindowsPhone en BlackBerry.

Hoe kan MyOrder gedownload worden?

MyOrder is gratis te downloaden via:

iPhone: Via de Appstore
Android: Via de Google Play Store
BlackBerry Via de Blackberry App World
WindowsPhone: Via de Windows Marketplace

In alle andere gevallen: stuur een SMS met de tekst ‘MyOrder’ naar 3669 en ontvang de downloadlink.

Zijn er extra kosten aan het gebruik van MyOrder?

Nee, zowel de applicatie als het plaatsen van een bestelling is geheel gratis.

Werkt MyOrder alleen voor Rabobank rekeninghouders?

Nee, MyOrder werkt voor iedereen. Ongeacht bank.

Hoe betaal ik met MyOrder?

Het betalen gaat via MiniTix. Een mobiele portemonnee ontwikkeld door Rabobank, maar beschikbaar voor iedereen. Deze is gekoppeld aan je 06-nummer. Om hiermee te betalen, moet deze opgewaardeerd worden. Dit kan via iDEAL, PayPal, Creditcard en opwaardeerkaarten.

Wat is een QR-code?

Een QR-code is een zwart-wit blok. Als je vanuit MyOrder deze code scant dan kom je direct bij het product of de aanbieding terecht in de app. Niet elke QR-code die je tegenkomt kun je scannen met MyOrder. Als het logo van MyOrder erbij staat kun je de code gebruiken.

Hoe bestel en betaal ik met een QR-code?

Scan de code vanuit de app en kies het product dat je hebben wilt. Een QR-code scannen doe je via het streepjescode icoon linksboven in beeld. Als je de code scant kom je automatisch op het juiste product terecht. Kies hier Bestel en Betaal om af te rekenen.

Waar kan ik aantonen dat ik afgerekend heb?

MyOrder heeft de mogelijkheid om te laten zien dat je betaald hebt. Onderin beeld in het menu tik je op 'Portemonnee' waar je kunt kiezen voor 'Bonnen', hier staan alle aankopen uit het verleden.

Ik heb besteld en betaald, maar geen bevestiging gekregen. Wat moet ik doen?

Start de app opnieuw op. De bon staat in je mobiele portemonnee onder het kopje 'Bonnen'.

Kan ik MyOrder in het buitenland gebruiken?

Nee, MyOrder kun je nog niet in het buitenland gebruiken.

Op hoeveel plekken kan ik betalen met MyOrder?

Op ruim 11.000 plekken kun je bestellen en betalen met MyOrder.

Wie zit er achter MyOrder?

MyOrder is opgericht door de Groningse ondernemer Thomas Brinkman. In 2012 heeft Rabobank een meerderheids aandeel genomen in MyOrder om de app en de mogelijkheden verder te ontwikkelen.

Kan ik ook een fooi geven in de app?

Ja, dat kan. Het is niet mogelijk om dit bij elke horecagelegenheid te doen, maar als dit aan staat kan je een fooi toevoegen aan je bestelling.

Hoe veilig is MyOrder?

MyOrder krijgt regelmatig veiligheidsproeven waarbij de strengste eisen gelden voor het beveiligen van betalingen.

Op welke manieren kan ik MyOrder opwaarderen?

MyOrder zelf kun je niet opwaarderen, het onderdeel MiniTix in MyOrder wel. MiniTix kun je opwaarderen via IDeal, PayPal, Creditcard of de MyOrder opwaardeerkaarten.

Kan ik ook zonder MiniTix betalen?

Ja, dat kan. Bij een bestelling kun je ook kiezen voor PayPal, CreditCard en iDeal.

Waarom moet ik inloggen bij Thuisafgehaald?

Thuisafgehaald werkt net iets anders. Via MyOrder log je in op de database van Thuisafgehaald en kun je een bestelling plaatsen bij een Thuiskok. Als je nog geen account hebt voor Thuisafgehaald moet je die op de website van Thuisafgehaald maken.

Ik kan niet alle Shell tankstations in de app vinden, klopt dat?

Ja, dit komt doordat niet ieder Shell tankstation beschikt over een Deli2Go-restaurant.

Ik heb een ticket voor een pretpark of bioscoop besteld en betaald, maar mijn telefoon is kapot/gesloten. Waar kan ik mijn ticket toch vinden?

Er zijn twee manieren om bij je ticket terecht te komen: log in met je MyOrder-account op andermans mobiel of ga naar i.myorder.nl